Utöka WebMan

Skin

I WebMan finns unika utseendemallar - "Skin" - för att kontrollera utseende och känsla på webbplatserna. Ett Skin är globalt för en webbplats och används av alla sidor på webbplatsen. Man kan välja mellan olika Skin, men en webbplats kan bara ha ett aktivt Skin. Förutom att välja ett Skin som passar kan man dessutom anpassa färgsättningen på de olika delarna i det. Det är enkelt att skapa ett nytt Skin och anpassa det så att det passar den grafiska profilen.

Mallar

Alla sidor använder mallar. En mall kan bestå av en layout, t ex med text och bild i olika områden och en app eller modul av något slag. (Du kan skapa egna appar och moduler och länka in dessa i mallarna.) Varje mall har inställningar för layout, färg och bakgrund mm. Alla sidor som sedan använder denna mall ärver alla dessa inställningar, men varje sida kan sedan övertrumfa dem med sina egna specifika inställningar.

Appar

Det lätt att utöka WebMan med fristående webb-appar. Det finns appar med alla möjliga funktioner t ex projektplats eller webbshop. En App länkas in i en mall och visas på de sidor som använder denna mall.

Moduler

Moduler är mindre enheter som med enkla handgrepp kopplas in på valfria sidor via mallarna. En modul kan användas på flera sidor och använda olika data. Det kan finnas flera olika moduler utplacerade på olika områden i en mall.

Språk

Det finns ingen begränsning i hur många språk som kan användas i WebMan. Det är lätt att lägga till och ta bort språk. Användare med rätt språkkunskaper kan själva bidra till systemet med sina översättningar genom att få rollen som översättare.

webman.jpg

Användarvänligt

Att hantera en webbplats i WebMan är enkelt, går snabbt och är mycket stabilt. WebMan optimeras och effektiviseras kontinuerligt för att systemet ska bli snabbare och lättare att arbeta med.